Pengalaman menaiki pesawat MH 201 KLIA-Cape Town, 31 Mac 2010

>> Friday, April 2, 2010

Salam

Alhamdulillah, Dr. Har dah selamat tiba di Cape Town pagi Rabu lepas, dan sedang berada di The Lord Charles Hotel, Somerset West - tempat di mana IMASA 30th Annual Convention akan berlangsung.

Nak berkongsi satu pengalaman menarik - sebenarnya trip kali ni sepatutnya Ustaz Zul ikut serta. Pihak organiser sanggup membayar 50% tambang Ustaz sebagai pengiring. Namun atas komitmen kerja dan tanggungjawab menjaga anak-anak, Ustaz terpaksa membuat keputusan tidak turut pergi kali ini, dan mengizinkan Dr.Har pergi sendirian ke Cape Town. Memandangkan ini kali ketiga Dr.Har ke Cape Town, Ustaz tidak keberatan melepaskan Dr.Har pergi.

Namun, ketetapan Allah SWT melebihi segala perancangan kita semua. Ditakdirkan Allah, sepupu Dr.Har, Captain Sofi Bustomi A.Hakim, anak ketiga Mak Cik Cikgu Rubiah, adik bonda Dr.Har yang tinggal di Kuantan, yang bertugas sebagai pilot dgn MAS juga ditugaskan untuk navigate MH 201 pada tarikh keberangkatan yg sama.

So, can you imagine how relieved I was, dan rasa amat bersyukur sekali dgn pertolongan dan perlindungan Allah itu?? Husband tak ikut, tapi adik sepupu yang berada di cockpit, mengiringi perjalanan ribuan batu selama 14 jam!

Imagine, to know that your cousin brother is there in the cockpit, navigating the plane with the rest of his friends?

Yang lebih melapangkan dada, buat pertama kalinya dalam sejarah penerbangan Dr.Har, ketua pramugara membuat pengumuman selamat mendarat di stop pertama kami sebelum Cape Town, dgn didahulukan ucapan Alhamdulillah - both dalam bahasa Melayu dan Inggeris - `Alhamdulillah, kita telah selamat mendarat di lapangan terbang Johannesburg. Alhamdulillah, we have safely landed at Johannesburg International Airport!! Lega,lega ......SYUKUR pada Allah SWT yang menetapkan segala yang terbaik.

Walaupun tak sempat nak jengok cockpit kali ni, tak per. Next time, InsyaAllah.

Hajat nak sisipkan gambar Dr.Har dgn Captain Sofi dalam pesawat semasa stopover sekejap di Johannesburg, tapi ada teknikal glitches sikit. InsyaAllah, will do so in near future.



Akan update lagi, InsyaAllah.

Dr.Har

0 responses:

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP