A Message to all Malaysians

>> Wednesday, May 8, 2013




UKM Interfaith Discussion (IFD) 2012 - Theme : Unity in Diversity
Forum : Concepts of life & death  - what does your religion say?

Building bridges, not walls!
I trust my non-Malay, non-Muslim fellow Malaysians. And I am not afraid of them.
In fact, they occupy a special place in my loving heart....
Likewise, they can trust me and do not have to be afraid of me!
And I am certain, I have a special place in their loving hearts, too!

Loves,
Dr. Har

2 responses:

nurlela May 8, 2013 at 12:50 AM  
This comment has been removed by the author.
nurlela May 8, 2013 at 12:52 AM  

salam, Dr Har

sgt bersetuju dgn pandangan Dr. saya sbg seorg melayu muslim sgtlah terkilan dgn apa yg berlaku selepas PRU13.
Saya berasa bersalah dgn tanggapan paranoid masyarakat khususnya org Melayu thdp kaum cina.
isu racism tidak seharusnya wujud di negara multiracial spt malaysia.


hakikatnya, sbg seorg muslim yg percaya akan konsep tiada bangsa yg lebih istimewa/ superior dr bangsa yg lain kerana yg lebih mulia di sisi Allah adalah mereka yg lebih bertakwa...

buat akhirnya, samalah2 kita menghayati ayat 13 dr surah al hujurat...

sekadar pandangan seorg rakyat biase yg cetek ilmu ttp sayang akan negara tercinta.

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP